Kesobröd (60 kcal/skiva)

Tänkte dela med mig av ett recept som min pappa gjorde för någon dag sedan. Det är ett low carb-bröd som även är kalorisnålt, ca 60 kcal/skiva och endast 1 g kolhydrat per skiva (om man delar det i 16 bitar).

Ingredienser:
1 dl skalat sesamfrö
½ dl linfrön
½ dl solrosfrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
250 g keso
3 ägg

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Blanda sedan ägg och keso i en annan bunke, häll över de torra ingredienserna och blanda väl. Bred ut smeten på en bakpappersklädd plåt, täck nästan hela plåten. Grädda i 225 grader i 10-15 minuter. Låt svalna och skär i rutor.


(Inte min bild.)

Tycker att det här brödet är väldigt gott för att vara low carb. Det blir inte lika torrt och hårt som många andra bröd, utan mjukt och väldigt likt vitt bröd. Tror att det är keson som gör det. Lova att ni testar detta om ni, som jag, älskar bröd men vill dra ner på kolhydraterna lite.

Postat av: Linnea

Sv: Åh, jag känner igen det du skriver. Kroppen mår bättre fysiskt men själv mår man så dåligt psykiskt, det känns nästan som att det är omöjligt att få det i balans. Jag är ärlig mot mig själv, jag vet att jag mår dåligt och jag låter mig veta det. Men jag låter inte andra se hur jag egentligen mår. Det är klart att man inte vill höra det. Jag vill tillbaka till min lägsta vikt och sen fortsätta neråt. Det är ett jobbigt läge. Kram!a<3

2012-08-19 @ 21:58:38
URL: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
Postat av: captivatedminds.blogg.se

re: det är klart jag läser! är det många andrasom har slutat?

2012-08-19 @ 22:00:55
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: captivatedminds.blogg.se

re: jamen, tur att bloglovin finns då!hade lite över 300 följare på min gamla blogg, nu har jag bara 192, men det spelar inte mig någon roll. tycker de tär alldeles förmånag iallafall xD♥

2012-08-19 @ 22:08:41
URL: http://captivatedminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: