667

FRUKOST
125 g kvarg med funlight och en tesked cankao, två koppar kaffe med totalt 60 g mellanmjölk (+116 kcal)

LUNCH/MIDDAG
Tonfiskröra (en burk tonfisk i vatten på 140 g, 125 g kvarg, en halv avokado och purjolök) (+323 kcal)

ÖVRIGT
En halv havrekuse med becel och rökt skinka, 90 g Gott & Blandat (+443 kcal)


In: +883 kcal
Ut: 47 minuter powerwalkt, -216 kcal
Totalt: +667 kcal


Alltså, om jag bara kunde sluta äta godis och andra sötsaker hela tiden så skulle jag ju inte få i mig många kalorier alls. Jag menar, kategorin "övrigt" har nästan alltid flest kalorier av alla. Misstänker att min kropp kanske behöver mer energi, och för att få i mig snabb energi äter jag socker. Ska försöka äta lite mer riktig mat imorgon, och äta oftare, så kanske jag kan hålla mig ifrån småätandet.

För övrigt så kan jag verkligen rekommendera kvarg med funlight orange och cankao (kakao med sötningsmedel, går säkert lika bra att blanda själv). Smakar typ romerska bågar, eller vilken choklad med apelsinsmak som helst egentligen, mmmm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: