20121013

Fastan gick jättebra och jag fastade i tre dagar, vill jag skriva. Men det gör jag inte. För då skulle jag ljuga, och jag ljuger inte i bloggen. Nej, istället tänker jag berätta precis som det är... Fastade i ganska precis 23 timmar, då tyckte jag att jag varit duktig och tänkte ta lite köttsoppa (45 kcal/portion) och sedan fortsätta fasta. När jag gick ut i köket och skulle ta köttsoppan såg jag en underbar kycklinggryta i kylen. Tittade på den, luktade lite på den, tänkte att om jag ändå ska avbryta fastan kan jag väl äta något gott, för i ärlighetens namn så är inte köttsoppa sådär jättegott. Tog en liten portion som jag värmde i micron och började äta. Då högg monstret tag i mig, hungermonstret. Tog lite mer gryta, för att stilla hungern lite. Sedan lite mer. Och lite mer. En macka kan väl inte skada, tänkte jag. Eller två. Och man kan ju inte äta macka utan mjölk. Och man kan, om man heter A, inte äta macka utan att börja hetsa. Lite chips, lite glass, lite bulle, riskaka, banan, allt sköljs ner med mjölk. Det lägger sig skönt i magen i några minuter, innan det bär av mot toaletten. Lite spya också, kanske ni tänker nu. Men nej. Jag hann hejda mig i sista sekund, insåg att det inte var värt det. Att det inte var värt den äckliga smaken, såren i halsen och känslan av att kvävas av sin egen spya. Så jag gick tillbaka till soffan och försökte tänka på annat.

Det var min måndagkväll. Förhoppningsvis var eran lite bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: